Kā rūpēties par riteņiem?


Vadītājam pastāvīgi jāpievērš uzmanība sava transportlīdzekļa riteņiem.

Tās ir visnolietotākā un neaizsargātākā automašīnas daļa. Gan diskiem, gan riepām nepieciešama apkope. Tikai integrēta pieeja garantē, ka kalpošanas laiks būs pēc iespējas ilgāks.Kā rūpēties par diskiem Ņemot vērā mūsu valsts klimatiskos apstākļus, ziemā nav vēlams izmantot lieta alumīnija diskus. Iestājoties aukstam laikam, tie kļūst trausli, kas negatīvi ietekmē braukšanas drošību kopumā. Ziemai vecie labie "dzelzs gabali" ir labākais risinājums. Estētikas pievienošana tiem ir vienkārša. Lai to izdarītu, pietiek uzlikt vāciņus, auto detaļu veikalos to netrūkst. Jebkura veida disku tiešā aprūpe ir saistīta ar šādām darbībām: formas integritātes un pareizības kontrole; savlaicīga tīrīšana; glezna. Pēdējā procedūra ir nepieciešams solis apzīmogoto disku kopšanas procesā. Runājot par tīrīšanu, daudzi autovadītāji ne visai pareizi saprot šī procesa būtību. Redzamo netīrumu noņemšana nenozīmē, ka diski ir pareizi notīrīti. Tāpat ir nepieciešams noņemt netīrumus, kas ir iestrēguši zem loka. Pašam to izdarīt ir ļoti grūti. Parasti šo procedūru veic pie riepu montāžas, mainot riepas. Lai patstāvīgi veiktu visaptverošu disku tīrīšanu, jums būs nepieciešams vesels īpašu instrumentu komplekts. Tās nav vēlams iegādāties Riepu kopšana: pamatprocedūras Riepas ir pelnījušas īpašu vadītāja uzmanību. Tie saskaras ar ceļa virsmu un ir pakļauti vislielākajam nodilumam. Īpaši ātri šis process notiek, ja vadītājs neievēro riepu kopšanas pamatnoteikumus.

 Turklāt autovadītāji varētu izvairīties no daudzām nepatīkamām satiksmes situācijām, ja regulāri pārbaudītu riteņu līdzsvaru. Liels ātrums ir faktors, kas būtiski palielina riepu nodilumu. Optimālais braukšanas režīms ir 70-80 km/h. Visbiežāk riepu nodilums notiek vienmērīgi. Bet vadītāja pienākums ir pastāvīgi kontrolēt šo procesu. Ja ir nodilis tikai viens vai divi no četriem pieejamajiem riteņiem, ir jāpārbauda spiediens tajos. Plakanas riepas uzsilst daudz ātrāk, un no tā gumija kļūst nelietojama. Ja šo varbūtību neuztversi ar pienācīgu nopietnību, sezonas vidū pastāv liels risks būt ar nepilnu riepu komplektu. Jāņem vērā arī brīdis, kad būs jāmeklē ritenis ar identisku protektoru, un tas ne vienmēr ir viegli. Dažādu modeļu riepu izmantošana negatīvi ietekmē automašīnu veiktspēju. Riepu spiediens jāpārbauda vismaz reizi nedēļā un ikreiz, kad notiek pēkšņas laika apstākļu izmaiņas. Ja nodilums ir tikai noteikta riteņa vieta, piemēram, tā iekšējā daļa, tad problēma ir citur. Visticamāk, cēlonis ir traucēts sabrukums – konverģence. Riepu ekspluatācijas laikā tās regulāri jāapstrādā ar speciāliem tīrīšanas līdzekļiem uz silikona eļļas bāzes. Šis komponents ne tikai veicina efektīvu jebkāda veida piesārņotāju noņemšanu, bet arī novērš riteņu plaisāšanu. Tehnisko šķidrumu - eļļas un benzīna - pilieni negatīvi ietekmē gumijas stāvokli, ilgstoši saskaroties ar tiem, var pat iznīcināt tās struktūru. Tāpēc jākontrolē, lai šīs vielas nenokristu uz riepām un riteņiem.
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.